اساسنامه کمیته پانکریشن جمهوری اسلامی ایران

 

فصل اول: موارد عمومی
ماده ۱: تعریف
کمیته‌ پانکریشن جمهوری اسلامی ایران که در این اساسنامه کمیته نامیده می‌شوند، سازمان غیر دولتی و دارای شخصیت حقوقی مستقل است که به موجب منشور المپیک و با لحاظ مقررات بین‌المللی و مصالح ملی، به عنوان بالاترین مرجع ذیصلاح برای پانکریشن در جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است و وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران از طریق فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مقررات و قوانین این کمیته نظارت می‌نماید.
ماده ۲: عضویت
کمیته، عضو فدراسیون جهانی که قبلا توسط مراجع بین المللی ورزشی مورد شناسائی و رسمیت قرارگرفته است، خواهد بود.
ماده ۳: مقر
مقر کمیته «شهر تهران» و تغییر محل آن پس از موافقت فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی بلامانع است. اما کمیته این اختیار را دارد تا در محل اقامتی رئیس دفتر دیگری راه اندازی نماید.
ماده ۴: علائم
نام کمیته، پرچم، نشان و شعار آن به طور رسمی در مراجع ذیصلاح داخلی و بین‌المللی، ثبت و در انحصار کمیته می‌باشد.
فصل دوم: اهداف و وظایف
ماده ۵: اهداف
۱ـ گسترش و توسعه کمی و کیفی پانکریشن ، توسعه و تعمیم بازی جوانمردانه، اتحاد و یگانگی، ارتقا ارزش‌های انسانی
۲ـ تقویت و تحکیم همبستگی، غرور و اقتدار ملی با حضور موفق در عرصه‌های بین‌المللی
۳ـ قانونمداری و تسهیل مشارکت با بخش‌های خصوصی و تعاونی در توسعه پانکریشن
۴ـ ترغیب اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان به منظور حفظ و افزایش توانمندی و تندرستی و انسجام اجتماعی با ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت آنان در فعالیت منظم، اصولی و قانونمند پانکریشن
۵ـ نهادینه کردن اخلاق و منش پهلوانی در جامعه پانکریشن تحت پوشش
ماده ۶: وظایف
۱ـ برگزاری مسابقات پانکریشن در سطح کشور در رده‌های مختلف سنی
۲ـ برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از جمله دوره های ارتقا سطوح درجات فنی، مربیگری، داوری و مدیریت پانکریشن بر اساس ضوابط ملی و بین‌المللی
۳ـ انطباق مقررات کلیه استایل های پانکریشن با مقررات بین‌المللی
۴ـ گزینش ورزشکاران نخبه و طراز اول کشور در رده‌های سنی مختلف به منظور تشکیل تیم‌های ملی
۵ـ تدوین و انتشار آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های فنی و اجرایی و نظارت بر اجرای آنها
۶ـ شرکت فعال در مجامع ملی و بین‌المللی
۷ـ میزبانی یا شرکت در مسابقات بین‌المللی
۸ـ تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی و عملیاتی
۹ـ تعیین کادرهای فنی و مدیریتی تیم‌های ملی
۱۰ـ ایجاد بانک اطلاعاتی در تمامی امور کمیته
۱۱ـ تشکیل سازمان اداری (دپارتمان‌ها)، کمیته‌ها و کارگروه‌ها
۱۲ـ انتشار یا ترجمه کتاب، جزوه یا نشریه در حوزه اهداف کمیته و اطلاع‌رسانی
۱۳ـ انجام فعالیت‌های تولیدی، اقتصادی و خدماتی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه
۱۴ـ نظارت و ارزیابی عملکرد کمیته های استانی
۱۵ـ تلاش جهت کسب کرسی‌های بین‌المللی و حفظ آن
۱۶ـ حل و فصل اختلافات خود با نهادهای ورزشی از طریق مذاکره با مرجع حکمیت ورزشی
۱۷ـ ملزم نمودن اعضای حقیقی کمیته به منظور دریافت کارت عضویت فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی و فدراسیون پزشکی ورزشی
۱۸ـ همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی در محدوده وظایف و اختیارات
۱۹ـ‌ ایجاد بسترهای حمایتی از ورزشکاران، دست‌اندرکاران و پیشکسوتان پانکریشن بر اساس مقررات
۲۰ـ ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت ورزشکاران، پیشکسوتان، داوران، مربیان و دست‌اندرکاران پانکریشن
۲۱ـ استقرار نظام استعدادیابی ورزشی
۲۲ـ ایجاد زمینه‌های مناسب برای طراحی، ساخت و تولید و توزیع البسه، وسایل و لوازم استاندارد پانکریشن
۲۳ـ تبادل دانش، تجربه و توانمندی‌ها با سازمان های داخلی و بین‌المللی ورزشی
۲۴ـ برقراری ارتباط اصولی با کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و فدراسیون‌های آسیایی و نهادهای بین‌المللی مربوط و انجام وظایف و ماموریت‌های مورد نظر
۲۵ـ تهیه گزارش عملکرد سالیانه کمیته و ارائه به مجمع عمومی
۲۶ـ نهادینه کردن ورزش پاک از طریق همکاری با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با امضا و اجرای آیین‌نامه ملی مبارزه با دوپینگ
۲۷ـ برنامه‌ریزی و اجرای امور فرهنگی و آموزشی و ارتقای باورهای فکری و اعتقادی ورزشکاران در راستای سالم‌سازی محیط‌های ورزشی
۲۸ـ قبول و اجرای کلیه قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های پانکریشن و فدراسیون جهانی
۲۹ـ شفافیت در انجام کلیه امور مالی
۳۰ـ اعلام نظر تخصصی در راستای صدور پروانه بهره‌برداری باشگاه‌ها به مراجع مرتبط
۳۱ـ صدور گواهینامه‌های مربیگری، داوری و سطوح فنی، و تمدید اعتبار سالیانه آنها در صورت واجد شرایط بودن
۳۲ـ صدور گواهینامه فعالیت حرفه‌ای برای اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس قوانین و مقررات داخلی و بین‌المللی
ماده ۷: قوانین پانکریشن
کمیته و هر یک از اعضای آن بر اساس قوانین و مقررات مصوب از سوی فدراسیون جهانی فعالیت می‌نمایند.
ماده ۸: زبان‌های رسمی
زبان رسمی کمیته، فارسی است و کلیه مکاتبه‌ها و متون رسمی باید به این زبان نوشته شوند. در مکاتبات بین‌المللی، زبان رسمی، انگلیسی تعیین و در صورت بروز هر گونه اختلاف میان زبان‌های مختلف در داخل ایران، متن فارسی ملاک خواهد بود.
فصل سوم: تعهدات
ماده ۹: بی‌طرفی
کمیته در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران متعهد به رفتار عادلانه و مبتنی بر بی‌طرفی در مقابل زیرمجموعه خود از هر گروه و نژاد بوده و هیچ نوع تبعیضی در زمینه جنسیت، مذهب، زبان، قومیت و یا موارد مشابه را تحمیل نکرده و در اجرای این موارد نظارت کامل خواهد داشت.
ماده ۱۰: ورزش پاک و جوانمردانه
کمیته و کلیه نهادهای وابسته متعهد به رعایت اساسنامه، قوانین و مقررات و اصول ورزش جوانمردانه و با رعایت موازین شرعی و پرهیز از روش‌ها و استفاده از داروها و مواد نیروزای ممنوعه می‌باشد.
فصل چهارم: عضویت
ماده ۱۱: عضویت
نحوه عضویت در کمیته به شرح ذیل می‌باشد:
۱ـ افراد حقیقی در تمامی 31 استان ایران میتوانند با ارسال درخواست کتبی بهمراه رزومه و روگرفتی از تمامی مدارک هویتی، سوابق ورزشی و فیش بانکی پرداخت حق عضویت سالیانه خود به دبیرخانه کمیته درخواست عضویت نمایند.
۲ـ رییس کمیته پس از بررسی لازم در صورت تایید درخواست، ابلاغ نمایندگی را از طریق فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی به اداره کل ورزش و جوانان استان مربوطه اعلام خواهد نمود.
ماده ۱۲: پذیرش و اخراج
۱ـ شرایط و ترتیب پذیرش اعضای پیوسته با تایید رییس کمیته میسر خواهد بود.
1-1 اتمامعضویت، استعفای عضو و با اخراج او از طریق تصمیم رییس کمیته حاصل می شود. تعهدات مالی عضو مستعفی یا اخراج شده به کمیته به قوت خود باقی می‌ماند.
۲ـ شرایط عضویت
۲-۱ درخواست مکتوب و ارائه مستنداتی دال بر سوابق پانکریشن
۲-۲ تعهد مکتوب، رعایت مفاد اساسنامه کمیته، قوانین و مقررات و تصمیمات اتخاذ شده توسط کمیته / فدراسیون جهانی/ فدراسیون آسیایی و حصول اطمینان از اینکه کلیه اعضا شامل باشگاه‌ها و ورزشکاران به قوانین یاد شده احترام خواهند گذاشت.
۲-۳ متعهد به پذیرش حل و فصل دعاوی ورزشی در کمیته انضباطی کمیته
۳-۴ـ متعهد به برگزاری هر نوع رویداد داخلی یا بین المللی پانکریشن پس از کسب مجوز لازم از طریق کمیته
۳-۵ سایر شرایط اختصاصی کمیته بر اساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که با تصویب هیات رییسه کمیته وضع خواهد شد.
ماده ۱۳: تعهدات اعضا
۱ـ تبعیت کامل از مفاد اساسنامه، آیین‌نامه‌ها و مقررات، دستورالعمل‌ها و تصمیمات اتخاذ شده توسط فدراسیون جهانی، فدراسیون قاره‌ای وکمیته
۲ـ پرداخت حق عضویت
3ـ خودداری از برقراری ارتباط ورزشی با نهادهای غیررسمی، مستعفی و یا اخراجی از کمیته
4ـ رعایت اصول ورزش جوانمردانه و قوانین و مقررات کشور، وفاداری، امانتداری و رفتار مناسب ورزشی و نیز تعهد به مبارزه با دوپینگ
5ـ تبعیت از مصوبات مجمع عمومی در ارتباط با پذیرش عضویت و تعهدات
ماده ۱۴: استعفا
۱ـ یک عضو می‌تواند از کمیته استعفا نماید. موضوع کناره‌گیری باید برای دبیرخانه ارسال شود.
۲ـ استعفای اعضا در صورت انجام تعهدات مالی و تسویه حساب با کمیته و سایر اعضا قابل پذیرش است.
ماده ۱۵: رئیس و اعضای افتخاری
۱ـ رییس کمیته می‌تواند عنوان ریاست افتخاری یا عضو افتخاری را به جهت خدمات شایان توجه افراد به پانکریشن برای آنان در نظر بگیرد.

فصل پنجم: ارکان و تشکیلات
ماده ۱۶: ارکان
۱ـ مجمع عمومی
۲ـ هیات رئیسه
ماده ۱۷: تشکیلات
۱ـ کمیته فنی
۲ـ کمیته بازرسی
۳ـ کمیته انضباطی
4ـ کمیته مالی
5- کمیته مسابقات
6- کمیته داوران
7- و هر کمیته ای که با نظر رییس کمیته نیاز به ایجاد آن باشد

ماده ۱۸: مجمع عمومی
۱ـ مجمع عمومی به عنوان عالی‌ترین رکن مشورتی در کمیته شناخته می‌شود.
۲ـ مجمع با حضور اعضا در زمان‌های مقرر برگزار می‌گردد.
۳ـ‌ مجمع به صورت عادی و فوق‌العاده تشکیل می‌شود.
۴ـ رئیس مجمع مسئولیت اداره جلسه را بر اساس دستور جلسه بر عهده دارد.
ماده ۱۹: اعضای مجمع عمومی
۱ـ رئیس وقت کمیته یا نماینده وی
2ـ نمایندگان کمیته در 31 استان کشور
3ـ اعضای هیات رییسه
ماده ۲۰: اختیارات مجمع عمومی
۱ـ پیشنهاد انتخاب یا عزل مدیران کمیته های ستادی
2ـ پیشنهاد اصلاح اساسنامه
3- دریافت آیین‌نامه‌ها و مقررات ناظر بر اجرای اساسنامه و مواردی که در این اساسنامه مشخص شده است.
4- پیشنهاد انتصاب فرد یا افرادی در هیات رییسه
۸ـ دریافت تقویم سالیانه
۹ـ دریافت گزارش فعالیت‌های کمیته
10ـ تصویب حق عضویت
11- تصمیم‌گیری در خصوص نامزدهای پیشنهادی هیات رئیسه برای اعطای عنوان ریاست یا عضو افتخاری به افراد مورد نظر
۱4ـ رسیدگی به درخواست اعضا بر اساس مفاد این اساسنامه
۱5ـ ارایه هرگونه پیشنهاد و یا راه کار در روند اداره کمیته
ماده ۲۱: حد نصاب مجمع عمومی
۱ـ مجمع با حدود نصف بعلاوه 1 آن رسمیت می‌یابد.
۲ـ چنانچه مجمع به حد نصاب نرسد جهت اتخاذ تصمیم در مورد موضوع مجمع دیگری باید حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز کاری بعد از آن مجمع با همان دستور جلسه تشکیل شود.
۳ـ حد نصاب برای جلسه دوم حداقل نصف به اضافه یک اعضا می‌باشد. مگر اینکه موضوع دستور جلسه در مورد پیشنهاد اصلاح اساسنامه کمیته باشد.
۴ـ نمایندگی هر یک اعضای مجمع به عهده بالاترین مقام مجاز آن یا فرد معرفی شده از سوی ایشان با همان اختیارات خواهد بود. به هر عضو اجازه داده خواهد شد تنها به طور سالیانه یک نماینده تعیین کنند.
ماده ۲۲: تصمیمات مجمع عمومی
۱ـ به استثنای موارد مطرح در اساسنامه، رای اکثریت افراد حاضر در جلسه مجمع برای تصمیم‌گیری معتبر است. شمارش آرای ماخوذه می‌تواند تعداد دقیق اکثریت را مشخص نماید. آرای مخدوش، باطل محسوب می‌شود.
۲ـ اگر در هر مورد نیاز به اخذ رای ضروری باشد، رئیس مجمع عمومی می‌تواند نحوه اخذ رای را به صورت بالا بردن دست، در ورقه و به صورت کتبی و یا با وسایل الکترونیکی تعیین نماید.
ماده ۲۳: مجمع عادی
۱ـ مجمع هر سال یک بار تشکیل می‌گردد.
۲ـ هیات رئیسه باید تاریخ، محل و دستور جلسه مجمع را حداقل 20 روز قبل از تاریخ مجمع تعیین نماید.
۳ـ دعوتنامه کتبی مجمع حداقل 11 روز قبل از جلسه برای کلیه اعضا ارسال گردد. علاوه بر ارسال دعوتنامه کتبی، از طریق پست الکتریکی و پیامک نیز ارسال می‌شود. ملاک برای دعوت، همان دعوتنامه کتبی است.
ماده ۲۴: مجمع فوق‌العاده
الف) اشکال تشکیل مجمع فوق‌العاده:
۱ـ با رای دو سوم اعضای هیات رئیسه
۲ـ با درخواست کتبی دو پنجم اعضای مجمع
۳ـ انحصار موضوع بررسی به دستور جلسه
ب) مندرجات دستور جلسه مجمع فوق‌العاده:
۱ـ دستور و تاریخ جلسه توسط درخواست‌کنندگان پیشنهاد می‌گردد.
۲ـ مجمع محدود به بررسی دستور خواهد بود.
ماده ۲۵: تاریخ اجرای مصوبات
مصوبات مجمع حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز پس از اتخاذ تصمیم به مورد اجرا گذاشته شود مگر اینکه مجمع تاریخ دیگری را برای اجرای مصوبه تعیین نماید.
ماده ۲۶: هیات رئیسه
اعضای هیات رئیسه کمیته بالاترین رکن اجرایی است و حداقل 5 و حداکثر 7 نفر به شرح ذیل عضو دارد:
۱ـ رئیس کمیته که ریاست هیات رئیسه را نیز عهده‌دار خواهد بود.
۲ـ نایب رئیس اول کمیته
۳ـ نایب رئیس کمیته در امور بانوان
۴ـ دبیر کل
5- عضو
6-عضو
7- عضو
تبصره ۱: انتخاب افراد بر عهده رییس کمیته خواهد بود
تبصره 2: احکام اعضای هیات رئیسه توسط رئیس کمیته صادر خواهد شد. حکم انتصاب رئیس کمیته توسط رئیس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی صادر خواهد شد.
تبصره 3: رئیس و دبیر به صورت موظف و در تمام وقت در کمیته حضور خواهند داشت.
ماده27: نامزدهای پست ریاست کمیته
۱ـ رئیس کمیته با انتخاب، گزینش و تایید وزارت ورزش و جوانان تعیین و توسط رئیس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی منصوب می‌شود. انتصاب مجدد وی برای دوره های بعدی بلامانع است.
۲ـ شرایط عمومی رییس کمیته
۱-۲ التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۲-۲ دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن تابعیت مضاعف و ساکن در ایران
۳-۲ عدم سوء پیشینه موثر کیفری و محرومیت از حقوق اجتماعی بر اساس احکام قطعی مراجع قضایی با تائید مراجع ذیصلاح
۴-۲ دارا بودن حداقل سن 30 و حداکثر 60 سال
۵-۲ دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی از دانشگاه های رسمی
۶-۲ دارا بودن شش سال سابقه مدیریت که حداقل سه سال آن در مدیریت پانکریشن باشد.
۳ـ شرایط اختصاصی و فرآیند انتخاب هیات رئیسه کمیته به موجب آیین‌نامه‌ای آن خواهد بود .
4- رئیس کمیته پس از انتخاب دارای اختیار تام در تصمیم گری ها و اداری کمیته می باشد مگر در مواردی که اساسنامه آنرا محدود نموده باشد.
ماده 28: کمیته‌های ستادی کمیته
کمیته به منظور انجام امور خود واحدهای به ترتیب زیر ایجاد می‌نماید:
۱ـ کمیته‌های دائمی
۱-۱ کمیته‌ دائمی: تعداد، ترکیب و وظایف این کمیته‌ها بر اساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط هیات رئیسه کمیته تدوین و تصویب می‌گردد.
۲-۱ دبیران واحدها از بین کارکنان کمیته بنا به پیشنهاد رئیس کمیته و حکم رئیس کمیته منصوب و بدون حق رای در کمیته‌ها انجام وظیفه می‌نماید.
۳-۱ روسا و اعضای کمیته‌ها باید از بین دست‌‌اندرکاران متخصص و آگاه در زمینه مسئولیت محوله انتخاب گردند.
۴-۱ کلیه پیشنهادات واحدها از طریق دبیر کل و پس از تایید رئیس کمیته به هیات رئیسه تقدیم می گردد.
۲- کمیته های موقت
رییس در صورت لزوم می تواند کمیته های موقتی را برای انجام وظایف خاصی در یک دوره زمانی خاص ایجاد نماید. هر کمیته یک رئیس، یک نایب رئیس، یک دبیر و چند عضو را برای این کمیته ها خواهد داشت. وظایف و نحوه عمل به واسطه مقررات ویژه ای که توسط هیات رئیسه تدوین می شود، تعریف می گردد ولیکن نباید با وظایف کمیته های دائمی هیچ گونه تداخلی داشته باشد.
ماده 29: سازمان اداری
ساختار اداری کمیته طبق آیین نامه ای که توسط هیات رئیسه تدوین و به تصویب مجمع می رسد، فعالیت می نماید.
ماده ۳0: دبیر کل
۱ـ دبیر کل مسئولیت اداره امور اداری و دبیرخانه کمیته را برعهده دارد.
۲ـ دبیر کل باید حائز شرایط ذیل باشد:
۲-۱- تابعیت ایرانی و سکونت در کشور ایران
۲-۲ دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی وآشنایی به زبان انگلیسی
۳-۲ دارا بودن سه سال سابقه مدیریت در پانکریشن
۴-۲ التزام به قانون اساسی و عدم اشتهار به سوء سابقه
۵-۲ اشتغال تمام وقت در کمیته
۳ـ وظایف دبیر کل به شرح زیر است:
۱-۳ اجرای تصمیمات اتخاذ شده توسط مجمع عمومی و هیات رئیسه بر اساس مقررات و آیین‌نامه‌های موجود تحت نظارت و هدایت رئیس کمیته
۲-۳ شرکت در جلسات مجمع، هیات رئیسه، کمیته‌های دائمی و موقت
۳-۳ برگزاری جلسات مجمع عمومی، هیات رئیسه و دیگر ارگان‌های وابسته به کمیته
۴-۳ تنظیم صورتجلسه برای جلسات مجمع عمومی، هیات رئیسه و کمیته‌های دائمی و موقت و ابلاغ مصوبات آن به مراجع ذیربط
۵-۳ امضای مکاتبات کمیته به شرح تفویض اختیار رئیس کمیته
۶-۳ برقراری ارتباط با اعضا، کمیته‌ها، فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی و سایر سازمان‌های داخلی به شرط تفویض اختیار رئیس کمیته
۷-۳ سازماندهی امور اداری کمیته بر اساس تشکیلات مصوب
۸-۳ به کارگیری کارکنان در امور اداری کمیته و یا خاتمه دادن به خدمت آنها با هماهنگی رئیس کمیته
۹-۳ ارائه پیشنهاد مدیران بخش های مختلف امور اداری به رئیس کمیته به منظور صدور ابلاغ
۳ـ ممنوعیت از عضویت در مجمع یا داشتن مسئولیت در سایر ارکان و بخش‌های کمیته های دیگر یا فدراسیون های دیگر
فصل ششم: امور مالی
ماده 31: دوره مالی
۱- دوره مالی کمیته به مدت یک سال از آغاز فروردین هر سال می باشد.
۲- درآمد و مخارج کمیته باید در دوره مالی محاسبه و برآورد گردیده و در قالب بودجه به مجمع پیشنهاد گردد.
۳ـ مدیر امور مالی موظف است کنترل و تراز حساب های مالی کمیته را تا آخر دوره مالی هر سال (پایان اسفندماه) پیگیری و تنظیم نماید.
۴ـ کلیه درآمدهای ارزی و ریالی کمیته باید به حساب های بانکی مشخص و به نام کمیته یا رییس کمیته واریز و کلیه هزینه ها نیز با رعایت مقررات مربوطه از محل این حساب‌ها با نظر رییس کمیته انجام پذیرد.
ماده 32: درآمد
درآمد کمیته از منابع زیر در چارچوب قوانین و مقررات جاری تامین می شود.
۱ـ کمک‌های مالی دستگاه‌های اجرایی و سازمانهای ملی و بین المللی
۲ـ عواید حاصل از فروش بلیت مسابقات و برنامه‌های پانکریشن و آموزشی
۳ـ دریافت کمک‌های اهدایی و سایر منابع مالی شامل وجوهات نقدی، اموال منقول و غیرمنقول
۴ـ درآمد حاصل از نشر و فروش کتب، جزوات، عکس‌ها، اسلایدها، فیلم ها، مقالات و نشریات ورزشی
۵ـ درآمد حاصل از ساخت، تولید، توزیع و فروش لوازم و وسایل ورزشی
۶ـ درآمد حاصل از اجاره اماکن ورزشی در اختیار کمیته
۷ـ درآمد حاصل از دریافت حق عضویت سالانه اعضا
۸ـ درآمد حاصل از دریافت حق اعتراض و جرایم نقدی
۹ـ اخذ وام از موسسات اعتباری و سیستم بانکی کشور با تصویب هیات رئیسه
۱۰ـ درآمد حاصل از انجام فعالیت‌های بازرگانی، تجارتی و خدماتی از طریق تاسیس موسسات و شرکت‌های تجاری یا آموزشی
۱۱ـ درآمد حاصل از حقوق مکتبه مانند حق پخش تلویزیونی و تبلیغات
۱۲ـ درآمد حاصل از منافع مالی ناشی از حقوق واگذار شده کمیته
۱۳ـ دریافت حقوق انحصاری ناشی از برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در سطح کشور
۱۴ـ درآمد حاصل از نقل و انتقالات بازیکنان و مربیان
۱۵ـ درآمد حاصل از حضور تیم‌ها در مسابقات لیگ باشگاه‌ها
۱۶ـ درآمد حاصل از برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری و سطوح مختلف فنی
۱۷ـ درآمد حاصل از بازاریابی ورزشی
ماده 33: هزینه
الف) هزینه‌هایی که در بودجه مصوب کمیته پیش بینی شده است.
ب) سایر هزینه هایی که در قالب بودجه متمم باید توسط مجمع تصویب شود.
ج) هزینه هایی که بابت احکام کمیته به فدراسیونی باید به فدراسیون پرداخت گردد.
ماده 34: حق عضویت
به موجب آیین‌نامه‌ای که توسط هیات رئیسه کمیته تدوین و پس از تایید رییس کمیته، وضع خواهد شد.
ماده 35: رویدادهای ملی
۱ـ کمیته، برگزارکننده و هماهنگ کننده کلیه مسابقات رسمی پانکریشن در سراسر ایران است. این مسابقات شامل مسابقات تیم‌های ملی، لیگ‌های سراسری و منطقه ای، باشگاهی، جام حذفی و قهرمانی کشور در تمام رده‌های سنی می باشد.
۲ـ کمیته می‌تواند تصدی برگزاری مسابقات لیگ‌های سراسری و منطقه‌ای را به سازمان لیگ یا کمیته های استانی یا اتحادیه‌های مربوطه با شرایط خاص واگذار و در این صورت مسئولیت سیاست‌گذاری و نظارت کامل بر امور مربوطه از صلاحیت‌ها و وظایف کمیته می باشد.
۳ـ هیات رئیسه آیین‌نامه برگزاری مسابقات و مقررات ویژه برای تعیین حقوق کمیته را به پیشنهاد دبیر کل به تصویب می‌رساند.
ماده 36: فعالیت باشگاه‌ها
تدوین ضوابط و شرایط فنی فعالیت باشگاه‌های پانکریشن مرتبط با کمیته به عهده هیات رئیسه می باشد که پس از تایید فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
ماده 37: حقوق رویدادها
کمیته و اعضای وابسته به آن صاحبان اصلی کلیه حقوقی هستند که ناشی از برگزاری مسابقات و دیگر رویدادهای رسمی می‌گردد. این حقوق شامل هر نوع منابع مالی، سمعی و بصری و ضبط رادیویی، حقوق تولید و پخش تلویزیونی، حقوق چند رسانه‌ای، بهره‌برداری از آرم‌ها و … و همچنین حق نشر (کپی رایت) می‌گردد.
ماده 38: قوانین و مقررات نهادهای عمومی غیردولتی
کمیته مکلف است کلیه قوانین مربوط به نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی را مراعات و اجرا نماید.
فصل هفتم: سایر مقررات
ماده 39: کمیته های استانی
به منظور انجام وظایف کمیته‌ پانکریشن در استان‌ها و شهرستان‌ها، کمیته هایی به نام کمیته های پانکریشن استانی تشکیل می‌گردد.
کمیته های پانکریشن استانی از نظر شخصیت حقوقی مستقل و از نظر مسائل اداری ـ مالی، معاملاتی، فرهنگی، ورزشی و فنی تابع مقررات کمیته پانکریشن جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.
ماده 40: انحلال کمیته
۱ـ انحلال کمیته با هماهنگی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی از صلاحیت‌های مجمع خواهد بود.
۲ـ در صورت انحلال کمیته، اداره امور و کلیه دارایی‌های آن به طور موقت در اختیار فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی خواهد بود.
ماده 41: اجرای اساسنامه
کمیته موظف است وضعیت فعلی خود را ظرف یک سال با این اساسنامه تطبیق دهد.
ماده 42:
این اساسنامه در 42 ماده و 9 تبصره می باشد. و هرگونه کپی برداری و استفاده غیر قانونی يا تجاری بدون هماهنگی با رئیس کمیته پانکریشن جمهوری اسلامی ایران خلاف قوانين و مقررات است و موجب پيگرد قانونی است.

 

 

 

Official constitution of Islamic Republic of Iran Pankration Committee, approved by the I. R. Iran  Pankration Committee General Assembly,

Constitution

2020 Edition

 

Head Quarter:

Tel: +98 21 66531091

Address: No 20, Anbarafshan Alley, Sattarkhan Str, Tehran, Iran

Postal Code: 1444743549

Website: www.iranpankration.ir

E-mail: info@iranpankration.ir

Constitution of I.R. Iran Pankration Committee

Chapter 1: General
Article 1: Definition
I. R. Iran Pankration Committee (IPC), hereinafter referred to as the Committee, is a non-governmental organization and an independent corporate body and has been founded as the supreme competent Pankration authority in the Islamic Republic of Iran according to the provisions of the Olympic Charter and in accordance with the international laws, and national interests. Moreover, the Ministry of Sport and Youth oversees the implementation of the laws and regulations of this Committee through the I. R. Iran Martial Arts Associations Federation.

Article 2: Membership
The Committee will be a member of the United World Wrestling (UWW), which has already been recognized by the Global Association of International Sports Federations and the IOC and may become member of any other international sport organization (IF) to please its interests.

Article 3: Headquarter
The Committee’s headquarter shall be located in Tehran, Iran but may be relocated upon agreement of the I.R. Iran Martial Arts Associations Federation. However, the Committee may also set up another office at the president residential.

Article 4: Signs
The Committee’s title, flag, logo, and slogan are registered officially with the competent internal and international authorities and belong exclusively to the Committee.

Chapter 2: goals and Duties
Article 5: goals
1. To develop and promote Pankration qualitatively, to develop and to promote fair play and unity, and promote Iranian values;
2. To strengthen national solidarity, pride, and power through successful participation in the international events;
3. To comply with the law and facilitate partnership with the private sector and cooperatives in order to develop Pankration
4. Encourage different communities, especially the youth, to protect and increase their power and health as well as social solidarity by providing the ground for them to participate in regular and appropriate Pankration activities; and
5. To promote ethics among the Pankration society.

Article 6: Duties
1. To hold Pankration competitions across the country for different age divisions;
2. To hold coaching, refereeing, and Pankration management certification courses according to national and international regulations;
3. Ensure that the regulations for Pankration all styles being in accordance to the international body;
4. To choose the elite athletes of the country in different age divisions in order to form national teams;
5. To draw up and publish technical and executive regulations and instructions and oversee the implementation thereof;
6. To participate actively in national and international assemblies;
7. To host and/or participate in international competitions;
8. To prepare and draw up strategic and operative plans;
9. To choose the technical and managerial staff of national teams;
10. To create a database for all matters of the Committee;
11. Form the administrative organization, departments (committees and working groups);
12. To publish or translate books, pamphlets, or journals within the Committee’s goals and convey information;
13. To carry out production, economic and service activities in compliance with the relevant laws and regulations;
14. To monitor and evaluate the performance of provincial Committees;
15. To make efforts to win and retain international seats;
16. To resolve disputes with sports institutions through negotiation with the sports arbitration authority;
17. To require real members of the Committee to apply and receive a membership card from the I.R. Iran Sports Medicine Federation;
18. To cooperate with real members and corporate bodies within the scope of duties and powers;
19. To provide the appropriate grounds for athletes, veteran, referees, coaches, and those involved with Pankration according to the regulations;
20. To create the necessary grounds for the collaboration of Pankration athletes, veterans, referees, coaches and those involved with Pankration Committee;
21. To establish a sports Talent Search system;
22. To create suitable grounds for designing, manufacturing, producing and distributing standard Pankration equipment and supplies;
23. To exchange knowledge, experience and capabilities with internal and international sport organizations;
24. To establish appropriate communication with the National Olympic Committee and the National Paralympic Committee and the relevant Asian federation and international organizations and fulfill the duties and missions assigned by them;
25. To prepare Committee annual reports and submit them to the general assembly;
26. Institutionalize fair play through cooperation with the National Anti-Doping Organization (NADO) by signing and implementing the NADO Regulations;
27. To plan and implement cultural and educational affairs and enhance the intellectual and doctrinal beliefs of athletes in order to make sports environments healthier;
28. To implement the rules, regulations and laws of kickboxing;
29. To establish transparency in all financial affairs;
30. To announce expertise opinions to the relevant authorities in order to issue licenses for the operation of clubs;
31. To issue coaching, refereeing and technical certificates and renew their annual validity if they are eligible;
32. To issue professional activity certificates for individuals and corporate entities in accordance with internal and international.

Article 7: Pankration Laws
The Committee and the members thereof shall act according to the laws and regulations passed by the competent international Pankration authorities.

Article 8: Official Languages
The Committee’s official language is Persian, and all correspondence and official texts shall be written in Persian. English shall be considered an official language for international correspondence while any dispute arising from a difference in languages shall be resolved based on the Persian text. The Persian text shall prevail when it comes to translations in different languages.

Chapter 3: Commitment
Article 9: Impartiality
The Committee shall treat fairly and impartially its subjects, regardless of the group or race to which they may belong, within the provisions of the Constitution of the Islamic Republic of Iran, and may not exercise any discrimination based on sex, religion, language, ethnicity, or any other similar thing, and shall oversee the implementation of this provision.

Article 10: Fair Play
The Committee and all institutions affiliated therewith shall comply with the provisions of the Articles of Committee, laws, regulations, and principles of fair play as well as religious rules and shall refrain from using drugs and doping.

Chapter 4: Membership
Article 11: Types of Membership
One may become a member of the Committee through:
1. Actual membership: the corporate members, including provincial Committees, standing Committees, and the clubs shall be admitted as the Committee’s actual members; or
2. Affiliated membership: any individual person who is a member of an actual members shall be deemed as an affiliated member of the Committee.

Article 12: Admission and Dismissal
1. The conditions for admission of actual members with approval of general assembly Committee and I.R. Iran Martial Arts Associations Federation.
Membership termination, resignation or dismissal shall be acquired upon the general assembly majority votes. The financial obligations of a resigned or dismissed member against the Committee or the other members shall remain in effect.
2. Conditions for membership of affiliated members
2.1. A written request and submission of a Pankration activities records
2.2. An affidavit to comply with the provisions of the Committee’s Constitution, the laws, regulations, and decisions ratified by the Committee/the world Committee /the Continental Federation and ensure that all members, including the clubs and athletes comply with the said regulations.
2.3. to oblige acceptance of the result of sports dispute resolutions at the disciplinary committee of the Committee.
3.4. to oblige holding any internal and/or international Pankration events only after granting necessary authorization from the Committee.
3.5. The other special conditions of the Committee shall be based on the regulations passed by a majority of the Committee’ General Assembly.
3.6. The admission of members shall be based on the regulations which shall be passed by the board of directors and implemented upon the approval of the I.R. Iran Martial Arts Associations Federation.

Article 13: Members’ duties
1. To comply fully with the provisions of the Articles of Committee, regulations, instructions, guidelines, and decisions ratified by the IF/CF/Committee;
2. To pay membership fees
3. To refrain from establishing sport relationship with unofficial institutions or those that have resigned or have been dismissed from the Committee;
4. Comply with the principles of fair play and the country’s laws and regulations, be loyal and trustworthy, have an appropriate sport behavior, and commit to the fight against all forms of doping;
5. To comply with the decisions of the general assembly with respect to membership admission and obligations.

Article 14: Resignation
1. Any member may resign from the Committee. Notice of such resignation shall be submitted to the secretary general of the Committee.
2. A member’s resignation may be accepted provided that he/she has fulfilled his/her financial obligations and has settled done all outstanding these with the Committee and the other members.

Article 15: President and Honorary Members
1. The general assembly may assign the position of honorary president or honorary members to persons who have contributed well to Pankration.
2. The board of directors may introduce candidates to the assembly. An honorary President or members may participate in the negotiations of the general assembly’s meetings but shall not have voting rights.
3. The regulations for selection of such persons shall be drawn up by the board of directors and submitted to the I.R. Iran Martial Arts Associations Federation.

Chapter 5: Pillars and Organization
Article 16: Pillars
1. General assembly
2. Board of directors

Article 17: Organization
1. General affairs committee
2. Inspection committee
3. Disciplinary committee
4. Financial committee

Article 18: General Assembly
1. The general assembly is the supreme decision-making pillar of the Committee.
2. The general assembly shall hold meetings with the presence of the members at pre-determined times.
3. The general assembly shall hold ordinary form and extraordinary form meetings.
4. The general assembly’s chairperson shall be responsible for the management of each meeting according to the agenda.
5. Honorary President and members may participate in the assembly’s meetings but may not vote.

Article 19: Members of the General Assembly
1. Actual president of the I.R. Iran Martial Arts Associations Federation or his/her representative;
2. Two active male top athletes and two active female top athletes;
3. Three representatives of clubs that participate in the highest level of the Committee’s male competitions; (First and second highest ranks).
4. Three representatives of clubs that participate in the highest level of the Committee’s female competitions: (First and second highest ranks).
5. Representatives of provincial martial art Committees boards (the four active provinces that cooperate with the Committee, at the Committee’s president’s discretion);
6. Representatives of the armed forces, school and university students, and the Red Crescent, to be introduced by the relevant ministry or organization, provided that they are engaged in Pankration activities;
7. Three active Pankration top coaches to be chosen by the Coaches’ committee;
8. Two active referees (including mandatorily a female referee) among the top referees of the highest referee degrees, to be chosen by the Referees’ committee;
9. One of the Iranian nationals who hold one of the seats in the board of directors’ continental or world Pankration organizations or official representative in Iran, subject to the National Olympic Committee approval.
Note 1: The representative of the provincials’ directorate general of sport and youth of the host city of the assembly will attend the meetings without having the right to vote.
Note 2: The members who attend a general assembly meeting shall be entitled to vote, and the only persons who may vote at a meeting shall be the members who are present at such meeting.

Article 20: Powers of the General Assembly
1. Election or dismissal of the President of the Committee
2. Approval of the Committee’s membership in the World Federation.
3. Proposal of amendment of the Articles of Committee to the I.R. Iran Martial Arts Associations Federation.
4. Approval of the instructions and regulations governing the implementation of the Articles of Committee, except for the cases provided for in these Articles of Committee
5. Appointing three members to review the minutes of the previous meeting in order to obtain approval from the current meeting
6. Appointing three supervisors for the vote casting management and vote counting
7. Approval of the annual financial report
8. Approval of the annual operational and budget plan and budget amendments
9. Approval of the Committee’s activities report
10. Approval of the membership fee
11. Make decisions on the candidates proposed by the board of director for the awarding of the title of honorary president or members to the persons concerned
12. Admission or dismissal of an actual members
13. Determining the scope of authorities of the board of directors and the standing committees
14. Consideration of members’ requests in accordance with the provisions of these Articles of Committee
15. Election of vice presidents, experts, representatives of clubs, and representatives of Provincial Committees for the board of directors.
Note 1: The dismissal of the Committee’s President shall require the request of no fewer than two fifths of the assembly’s members for convening an extraordinary general assembly meeting as well as a relative majority of the assembly’s members’ votes.

Article 21: Quorum of General Assembly Meetings
1. A general assembly meeting will be deemed as convened provided that two thirds of the members are present.
2. In the event that the quorum of the assembly meeting is not reached, another assembly meeting shall be convened with the same agenda no later than fifteen working days thereafter so that a decision will be made regarding the matter.
3. The quorum of such second meeting shall be half plus one members unless the agenda consists of a proposition to amend the Committee’s Articles of Committee.
4. The representative of each of the assembly’s actual members shall be their highest authority or the person introduced by them as one having the same powers. Each member shall be allowed to appoint one representative each year.

Article 22: Decisions of the General Assembly
1. Except for the matters provided for herein, a majority vote of the persons present at an assembly meeting shall be valid for decision-making. The counting of the votes cast may determine the precise number of the majority. Altered votes shall be deemed as null and void.
2. In case there needs to be a casting of votes, the chairperson of the general assembly may determine the method of vote casting as raising hands, writing on a piece of paper, written vote casting, or electronic vote casting.
3. The casting of votes for election or dismissal of members of the board of directors, proposition of amendment of the Articles of Committee, or admission or dismissal of a member shall be conducted secretly.

Article 23: Ordinary Assembly Meetings
1. An assembly meeting shall be convened once every year.
2. The board of directors shall determine the date, place, and agenda of the assembly meeting within twenty days from the date of the assembly meeting.
3. Written invitations for an assembly meeting shall be sent to all members within eleven days from the meeting. In addition to written invitations, invitations shall also be sent through email and SMS. However, written invitations are the only type of invitation which is deemed as served.

Article 24: Extraordinary Assembly Meetings
A) An extraordinary assembly meeting may be served:
1. With the vote of two thirds of the members of the board of directors;
2. Upon the written request of two thirds of the members of the assembly;
3. If the matter concerns exclusively the agenda.
B) Content of the agenda of an extraordinary assembly meeting:
1. The agenda and date of a meeting shall be proposed by the requesters.
2. The assembly shall be bund to consider the agenda.

Article 25: Effective Date of Decisions
The decisions ratified by the assembly shall be effected within thirty days from ratification thereof unless the assembly determines another date for affection thereof.

Article 26: Board of Directors
The board of directors of the Committee is the supreme executive branch and shall consist of no fewer than nine and no more than thirteen members as follows:
1. The president of the Committee, who shall be the chairperson of the board of directors as well;
2. The first vice president of the Committee;
3. The vice president of the Committee for women’s affairs;
4. A highly-skilled sports expert;
5. The representative of the provincial Committees, to be chosen among the chairpersons of the Committees;
6. The representative of the active sports clubs, to be chosen from among the clubs’ managing directors or founders;
7. No fewer than three and no more than five persons among fans and well-informed persons, to be chosen at the proposal of the president of the Committee and approval of the president of the I. R. Iran Martial Arts Associations Federation;
8. The chairperson of the Pankration Committee of the Ministry of Education;
9. The representative of the chairpersons of the Pankration styles, to be chosen by the chairpersons.
Note 1: The persons mentioned in Items Nos. 1, 2, 3, 5, and 6 above shall be elected by the general assembly.
Note 2: The expert mentioned in Item No. 4 shall be chosen at the proposal of the president of the Martial Arts Committees Federation.
Note 3: The representative mentioned in Item No. 7 shall be chosen at the proposal of the president of the Committee and approval of the president of the I. R. Iran Martial Arts Associations Federation.
Note 4: Among the veteran Pankratiasts, benefactors, fans or well-informed people, no more than three persons will be chosen as honorary members of the board of directors without having any voting rights (voting according to the provisions of Paragraph 3 under Article 15).
Note 5: The appointment letters of the members of the board of directors shall be issued by the president of the Committee. The appointment letters of the president of the Committee shall be issued by the president of the I.R Iran Martial Arts Associations Federation.
Note 6: The president and the secretary general shall be present at the Committee on a fulltime basis.

Article 27: Candidates for Presidency of Committee
1. The president of the Committee shall be elected by the assembly for a four-year term and may be reelected for the subsequent terms.
2. General requirements for candidates
2.1. Acceptance of the Islamic Republic of Iran byelaw;
2.2. Holing a citizen of the Islamic Republic of Iran, not having dual citizenship, and residing in Iran;
2.3. Not having been convicted of any criminal offense and not being deprived of social rights according to final judgments issued by the judicial authorities, as may be approved by the competent authorities at the time of elections;
2.4. Being no younger than 30 and no older than 70 years;
2.5. Having a valid and relevant master’s degree;
2.6. Having six years of management experience, three years of which will need to have been in the field of kickboxing.
3. The special requirements for candidates and the process of the elections of the board of directors of the Committee shall be according to the regulations.
4. The elected president has the ultimate right and power to control and manage the Committee unless it is partially or totally restricted by the constitution.

Article 28: Committee’s Standing Committees
The Committee shall set up the following committees in order to perform its duties:
1. Permanente committees
1.1. Permanent committees: the number and arrangement of members and the duties of these committees shall be according to the regulations drawn up and passed by the Committee’s board of directors.
1.2. The committees’ secretaries shall be appointed at the request of the chairperson of the committee, their appointment letters shall be issued by the president of the Committee, and they shall perform their duties without having any voting rights in the committees.
1.3. The chairpersons and the members of the committees shall be chosen among specialized and well-informed persons involved with the field of responsibility.
1.4. All proposals of the committees shall be submitted by the secretary general to the board of directors only after approval of the president of the Committee.
2. Temporary committees
If necessary, the presiding board may set up temporary committees in order to perform certain duties within a period of time. Each committee shall have one chairperson, one vice chairperson, one secretary, and several members for these committees. The duties and performance of such committees shall be defined by special regulations drawn up by the board of directors but may not interfere with the duties of the permanent committees.

Article 29: Administrative Organization
The Committee’s administrative organization shall act according to the regulations drawn up by the presiding board of directors and approved by the assembly.

Article 30: Secretary General
1. The secretary general shall be responsible for the management of the Committee’s administrative organization.
2. The secretary general must meet the following requirements:
2.1. Holding an Iranian citizenship and residing in Iran;
2.2. Having a bachelor’s degree or a higher credential in physical education and sports science or management and being familiar with the English language;
2.3. Having three years of management experience in the field of kickboxing.
2.4. Acceptance of the I.R. Iran bylaw and not having a bad reputation concerning his/her record;
2.5. Fulltime employment at the Committee.
3. The duties of the secretary general shall be as follows:
3.1. Implement the decisions ratified by the assembly and the board of directors according to the existing regulations and instructions under the supervision and direction of the Committee’s president;
3.2. To attend in the meetings of the assembly, the board of directors, and the permanent and temporary committees;
3.3. Conducting meetings of the assembly, the board of directors, and the other institutions affiliated with the Committee;
3.4. Draft out minutes of meetings of the assembly, the board of directors, and the permanent and temporary committees and serve their decisions on the relevant authorities;
3.5. Sign the Committee’s correspondence according to the delegation of powers of the president of the Committee;
3.6. Communicate with the members, committees, the I. R Iran Martial Arts Associations Federation, and other domestic organizations according to the delegation of powers of the president of the Committee;
3.7. Organize the Committee’s administrative organization according to the approved organization;
3.8. Utilize the personnel in the Committee’s administrative organization or dismiss them in coordination with the Committee’s president;
3.9. Submit to the Committee’s president the propositions of the directors of different parts of the administrative organization for issuance of notification.
4. Prohibition of membership in the assembly or having
responsibilities in other pillars or parts of the other Committees/federations

Chapter 6: Financial Affairs
Article 31: Fiscal Year
1. The Committee’s fiscal year shall begin on 21 March and end on 20 March of the next year.
2. The Committee’s earnings and costs shall be calculated and estimated during the fiscal year and proposed to the assembly as part of the budget plan.
3. The financial director shall follow up on and draw up the Committee’s financial statements until the end of each fiscal year (20 March).
4. all of the Committee’s earnings in Iranian Rials (IRR) and other currencies shall be deposited into specific bank accounts in the name of the Committee, and all costs shall be paid using such accounts and in accordance with the relevant regulations.

Article 32: Earnings
The Committee’s earnings shall be obtained from the following sources in accordance with the current laws and regulations:
1. Financial aid from the executive, national and international organizations;
2. Earnings from sales of competition tickets and Pankration and training programs;
3. Donations and other financial resources such as sum, tangible and intangible properties;
4. Earnings from publication and sale of sports books, pamphlets, photographs, slides, films, articles, and magazines;
5. Proceeds from the manufacture, production, distribution and sale of sports equipment;
6. Income from renting sports facilities at the Committee’s disposal;
7. Income from annual membership fees;
8. Income from protest fees and fines;
9. Obtaining loans from financial institutions and the country’s banking system upon the approval of the board of directors;
10. Income from business, commercial and service activities through the establishment of commercial or educational institutions and companies;
11. Earnings such as television broadcasting rights and advertising;
12. Income from financial benefits arising from the rights assigned by the Committee;
13. Exclusive rights resulting from conducting national and international competitions in the country;
14. Revenues from fighters and coach transfers;
15. Income from the participation of teams in club leagues;
16. Income from coaching and referee courses and various technical levels;
17. Revenues from sports marketing.

Article 33: Costs
A) Costs provided for in the Committee’s approved budget plan;
B) Other costs which require to be approved by the assembly within an amendment to the budget plan;
C) Fees which must be paid to the federation for conversion of Committee-based certificates to federation-based certificates.

Article 34: Membership Fee
The membership fee shall be determined according to the regulations which will be drawn up by the Committee’s board of directors and approved by the general assembly.

Article 35: National Events
1. The Committee is the authority responsible for organizing and holding any official Pankration competitions in Iran. These competitions include the national team competitions, national and regional leagues, club leagues, playoff cups, and national championships for any age division.
2. The Committee may assign the holding of national and regional leagues to the league organization, provincial boards or relevant unions in special circumstances. In such case, the Committee shall be the competent authority responsible for policy making and full supervision over the relevant matters.
3. The board of directors shall approve the instructions for holding competitions and special regulations for determination of the Committee’s rights at the proposal of the secretary general.

Article 36: Clubs’ Activities
The technical regulations and conditions for activities of Pankration clubs affiliated with the Committee shall be drawn up by the board of directors and implemented after being approved by the I. R. Iran Martial Arts Associations Federation.

Article 37: Events Rights
The Committee and the members affiliated therewith shall be the principal owners of all rights arising from the holding of the competitions and the other official events. These rights include any financial and audiovisual resources, radio recording, television production and broadcasting, multimedia rights, use of logos, etc. as well as copyright.

Article 38: Laws and Regulations of Public Non-Governmental Institutions
The Committee shall comply with and implement all laws regarding non-governmental organizations.

Chapter 7: Other Regulations
Article 39: Provincial Committees
Provincial Pankration Committees shall be established in order to perform the duties of the Pankration Committee in the provinces.
Provincial Pankration Committees shall be independent corporate body but shall comply with the regulations of I.R. Iran Pankration Committee in terms of administrative-financial, transactional, cultural, sports, and technical affairs.

Article 40: Dissolution of Committee
1. The dissolution of the Committee in coordination with the National Olympic Committee (in case there is a correspondence file for the Committee in the National Olympic Committee), the Ministry of Sport and Youth, and the Martial Arts Committees Federation shall be within the scope of authorities of the assembly.
2. In the event that the Committee is dissolved, its affairs, assets and properties shall be managed temporarily by the I.R. Iran Martial Arts Associations Federation.

Article 41: Implementation of the Articles of Committee
The Committee shall adapt to the provisions of these Articles of Committee within one year.

Article 42:
These Articles of Committee consist of 42 Articles and 11 Notes. Any replication or illegal or commercial use hereof without permission from the president of I.R. Iran Pankration Committee is contrary to the laws and regulations and will result in legal prosecution.